tirsdag 9. mars 2010

"LLH FORKASTER TANKEN OM TO KJØNN - LLH VIL UTVIDE KJØNNSBEGREPET"

Jeg synes det er flott at mennesker som er transseksuelle eller som føler at de er flere enn et kjønn skal ha en plattform og en interesseorganisasjon....

Men når det ser ut til at LLH(Landsforeningen for homofile og lesbiske) tar "saken" må jeg si meg uenig:

En organisasjon kan og bør ikke bli så omfattende at vi alle faller ut fordi ingen av oss får et eierforhold til organisasjonen....

At det rett og slett blir for trangt...

Androgynitet er noe vi alle har i oss, psykisk og fysisk...

Den er grei.....


Jeg ser ikke ned på noen, men FOR mange saker kan la en organiasjon bli et produkt mange ikke ser vitsen av å tilhøre fordi en ikke ser seg SELV og sitt behov ivaretatt i det.....

JEG mener og det kommer jeg alltid til å gjøre; at en organisasjon ikke er tjent med å omfavne for mange og omfattende miniorietsspørsmål ....

Jeg sier IKKE at transseksulle ikke skal ha en interesseorganisasjon, men jeg sier ABSOLUTT at en burde ha sin egen!!

Det er så mange homse og lesbe-spørsmål vi aldri blir ferdige med - i samme grad som transer også har det.

Mange transer er også heterofile... Har selv gått sammen med en på skole....

Men HAN følte seg ikke HOMO!

Det skulle han ha seg frabedt!!

Men for all del; LLH burde gjerne tilby veiledning og råd for en slik organiasjon.

Jeg lander på det samme utgangspunktet; at en burde opprette en organisasjon som inngående tar for seg den spesifikke problemstilling.

Ingen kommentarer: