torsdag 31. mars 2011

Hvil IKKE i fred Wenche Foss!!!




Nei jeg spytter ikke på hverken deg eller ditt ettermæle, men i levende livet var du primus motor for de svake og deg selv i samfunnet!!! Som skrevet et annet sted her glemmer jeg aldri historien da jeg ble sminket foran en forestilling i 1989 - Summer in the City - med Dennis Storhøi:


Sminkøsen var legesekretær på dagtid og fortalte at en av pasientene denne dagen hadde fått en kreftdiagnose og brutt sammen..... plutselig tok hun seg sammen og sa "Wenche Foss klarte det - da kan jeg og!!"


Du har også skjelt ut homomotstandere som vil kurere oss ved å si rett ut "DU BURDE SKAMME DEG!!!"


Tirsdag leste jeg ditt siste intervju med Se&Hør.... Måten du beskriver døden på var en befrielse..... den kan og vil nok hjelpe mange......



Du er død nå, men din ånd vil leve videre..... du var vel vår fremste humanitære kraft her til lands....


Så hvorfor denne overskriften kan du spørre deg?


JO WENCHE FOSS: Jeg er sikker på at der du er nå kjemper du de dødes sak og stakkars de som ikke hører på deg der hehe!!!!


En siste ting.... VG`s Jon Selås beskriver din entre i Ekeberghallen 1989 da Liza, Frank & Sammy underholdt hele kultur, politiker og konge-Norge med THE ULTIMATE EVENT....


Alle hadde satt seg.... konserten kunne begynne.... men neida.... der kom du - etter de Kongelige(Kronprinsesse Sonja og Kronprins Harald) og hele salen reiste seg EN GANG TIL!!! UHØRT!!!


Jeg var der og møtte bl a Anne Brown og jeg så deg komme inn som en av mange kjente fjes.... Det kan godt hende at du fikk applaus der du satte deg øverst - men salen reiste seg ikke 2 ganger - for jeg var der og husker dette godt.... du kom inn mens lysene var på.....


Men dette er en mytisk historie....


Men du behøver dem ikke! Du står støtt på hva du gjorde på scene, film og som humanitært krigsfartøy......

Ingen kommentarer: