søndag 15. april 2012

På Henie-Onstad senteret 14. april og feiret Sonja Henies 100 års jubileum:-)








med Anna Bache-Wiig


Da Hollywood kom til Norge!

Jepp det høres kanskje plumpt ut for deg kjære leser.... men fra da jeg kom opp bakken til Henie-Onstad senteret og ble møtt med festkledde mennesker foran en 30talls automobil, musikk korps og unge jenter stående med skøyter på iskubber.... da skjønte jeg dette ville bli minneverdig!

Min date for aftenen var vakre Karin Mustvedt-Plüss og DER stod hun.... i fremste rekke og fikk med seg alt.... jeg gikk forsiktig bak henne og sa hei.... da sa en dame "så DU er Sebastian?". Da kom det frem hun var damen bak høstens musical om Sonja og at de hadde sett youtubefilmene mine om Sonja og at jeg burde være der hehe....

Så ble vi ønsket velkommen av senterets leder og vi minglet med ambassadører, kjendiser og politikere... men viktigst av alt; MENNESKER som satte og setter pris på jubilanten!

Etter taler på norsk og engelsk ble det omvisning i jubileumsutstillingen og Karin og jeg gikk berserk over alle filmbildene.... KUNSTEN??? Hallo - vi så jo bilder av både Constance Bennett og John F Kennedy....

Plutselig var jeg sammen med Blomster Finn og han lurte på om jeg hadde hatt en finger med i spillet hehehe....Ved maten satte vi oss sammen med ham og han fortalte fine historier om deg Jan Thorsen.... hvilken kunnskaper du har, at han aldri ville dratt til Paris uten din veiledning og at ALT du foretok deg kunne du til fingerspissene.... "Ja vi så opp til han og søstra da vi var unge"... "Han var så flink på kunstløp".....
Deretter ble det polonese og Ginger og Fred svingte seg til IN THE MOOD godt hjulpet av et flott storband orkester....
Det ble mange givende samtaler med folk, men høydepunktet fra talerne var fra min lille nye venn Anna Bache-Wiig......
Kveldens høydepunkt var av kjøtt og blod: Min kjære Karin! For en DAME AV KLASSE å ha med seg på denne kveld! DU PYNTET DEN YTTERLIGERE:-)

Ingen kommentarer: