tirsdag 14. august 2012

DERE LYTTER IKKE TIL FOLKET DERE ER SATT TIL Å TJENE! TILLITEN ER BORTE! GÅ! LA ANDRE KOMME TIL!

Det faktum at politimesteren i Buskerud og vår egen statsministerer velger å bli sittende er et hån mot de overlevende, pårørende, de som tapte sine liv OG det norske folk. Glemmer aldri stabssjef Johan Fredriksens uttalelser i august: "Vi ...
lever i et demokrati, i et åpent samfunn og det betyr at man har ressurser som er tilpasset det! Hadde man hatt ressurser til å sette på alle tenkelige gjøremål i initialfasen her, så hadde vi levd i et TOTALITÆRT samfunn og det gjør vi altså ikke!!"

11. august skrev jeg i bloggen min som et svar på dette:
Det er her jeg setter foten ned!!

Å sikre, redde og beskytte sivile, bygninger og stat er politiets, sikkerhetspolitiets og militærets oppgave!!! Det å tenke ut mulige terrormål - ta sikte for katatrofe og terrormål - det å tenke ut løsninger da - DET er oppgaven deres!!

Vi bor i et langstrakt land! Det må aldri glemmes! Vi kjenner vår natur og de utfordringer den besitter....... Krise- og terrorenheter må være stasjonert slik at en får hjelp utover det ganske land på relativt kort tid! Ikke la slike dødstall komme igjen! Ta oppgaven deres på alvor!

Jeg bor i Oslo sentrum og i år smalt det ei "bombe" i Homansbyen i rumjula rett ved der jeg bor; en mann ble skutt på kloss hold på Bislett i sommer og så har vi 22. juli... IKKE kom å fortell meg at vi skal føle trygghet når slike uttalelser kommer og at volden har øket i omfang!!

"Ja vi vil ha mer demokrati og åpenhet! Men vi skal ikke være naive!" Stoltenberg rett etter terroren.

NEI det SKAL VI IKKE!

Men dere har et ansvar på å ta VARE på oss!! Det gjør meg ingenting om dere går rundt med våpen i gatene - tror det vil skape trygghet! Vi kan aldri mer ha tanken "at det kan ikke skje hos oss".... Som samfunn har vi ikke lov til det!

Jeg er mektig irritert over av vi tror vi har et bedre demokrati enn andre! Vi må slå ned på den selvgode tonen!

Hvordan i all verden kan du Fredriksen si at land som tenker langsiktig, har sine planer og UTRETTER dem ved kriser - har totalitære styrer??? Hvordan tør du???

Jeg vil ha frihetsfølelsen og tryggheten tilbake i min kjære by!!!

Idag 13.8 2012 - ett år etter:


Nå får vi LYTTE til kommisjonens konkluderinger og ikke bare "lære", men RYDDE opp i rekkene! DET er å ta ansvar! Lytt også til x antall pårørende og overlevende...... føler meg bare nummen.... mine og andres uttalelser er som å skvette vann på gåsa.... preller bare av....

14.8 2012:
Foreldre skriker og sørger over sine barn! Barn som kunne vært reddet! Vær så VOKSNE at dere tar ansvar og lar NYE ledere komme til!

Nå har vi - som skrevet andre steder - vært flere som har kritisert håndteringen av 22 . juli....   HVORFOR var det ikke MULIG å innrømme feil?

Norge har i flere tiår vært på barrikadene for Midtøsten og store deler av andre kontinenter! Vi har gjort det bra! Vi har en dårlig selvtillit som en liten nasjon og vil vise at vi er gode og helst BEDRE enn alle andre!

Nå er tiden MILDT sagt kommet for å se at vi har NOK i feie for her hjemme!!!!

BRUK KOSTEN!

Ingen kommentarer: