lørdag 10. august 2013

Stokke i Vestfold? Et trygt og inkluderende samfunn? NEI!!!!

  1. Dessverre er Stokke i Vestfold ikke det jeg kan kalle en inkluderende kommune.... selv ble jeg hardt mobbet der som barn og tidlig tenåring for at jeg var feminin etc etc.-.... 10 år etterpå blir et av mine barn fra Sandefjord utsatt for samme vold på Stokke Ungdomsskole og blir så desperat at han tar med seg våpen på skolen for å beskytte seg..... 10 år etter DET blir en av mine nærmeste utsatt for detsamme og som alltid - offeret må bytte skole.... De samme lærerne er der under disse årene..... I Sandefjord fikk jeg høre at denne ungdomsskolen hadde rykte på seg for å ikke ta tak i mobbing.... Jeg har aldri kommet ut av skapet når det gjelder dette... for meg har det alltid betydd skam og nederlag.... men når jeg leser at dette bygdefolket stadig tyr til primitive væremåter reagerer jeg.... Jeg skylder ikke på skolene i denne spesifikke sammenhengen....

    Men DET skal være sagt! Jeg sa ifra om mobbing både på barneskolen og ungdomsskolen og ingenting ble gjort! Etter å ha blitt kastet ned i dritten så mange år er det et under at jeg lever! I dag indentifiserer jeg meg med torturorfre og homser som lider i andre land... En gang ble skjerfet mitt strammet så hardt foran en lærer i et friminutt at jeg ble nesten kvalt.... "Oj.... det var for stramt" var hans utsagn..... Hadde jeg husket hans navn i dag ville jeg konfrontert ham og jeg har alltid forstått siden hvorfor jeg tar de svakes parti og den dag i dag jobber med dem....http://tb.no/nyheter/jeg-er-ikke-narkoman-1.801

Ingen kommentarer: