torsdag 11. mai 2017

Dronning Sonja.... Var det verdt det???




Før semifinalen tirsdag så vi Kongeparets barn holde tale til foreldrene sine,,,, Det kom flere close-ups av Dronning Sonja....


For en skjønnhet! Det må være en av de vakreste kvinner på 80 år.....
...
Far lurte idag om jeg hadde vært på slottsplassen tirsdag, men svarte som sant var - at jeg liker Kongeparet, men er totalt imot monarkiet.....

Dette er gammelt nytt for dere, men igår satt jeg og så på NRKs dekning av 80-års feiringen....
Jeg satt og så en kvinne på 80 som måtte vente 9 år på sin kjære mann.... en kronprinsesse som ikke fikk ha plass i en avlags institusjon.... en dronning som heldigvis har en mann som elsker henne og lar hennes vinger få fly......

Nå er du 80 år Sonja.....

HVA DU HAR GJORT FOR NORGE OG FOR DINE LANDSMENN!!!

Vi burde kaste oss rundt halsen din og takke!!!


Jeg så dine tårer.....

 Var det VERDT det hele???

Skal vi virkelig la generasjon etter generasjon gå igjennom disse livstidsdommene???

Hvor demokratisk er det at et individ født i denne familien har rollen allerede avklart fra fødselen av?
Sonja valgte, Mette-Marit også.... men de andre????


Og hva hvis en stakkar er av en annen legning? Eller faktisk vil leve sitt liv som de vil.....for vi har kun.... KUN... ETT liv......


Hvor egoistiske er vi når vi lar disse menneskene leve i kunstige roller...... "det er jo så fint..... pene kjoler.... 17. mai......."


I demokratiets ånd er dette avlegs,,,,, sosial mobilitet derimot har jeg stor respekt for....


Vi har tallrike tragiske eksempler på dette tullet fra føydalsamfunnet....
.
Diana, Wallis, Edvard, Henrik, Margaret, Ragnhild... ja navnene er mange på de som av forskjellige grunner tapte på langsikt ved å være medlemmer av et Kongehus,,,

Men når jeg ser dine tårer Sonja.....

DÆGEN du er flott!!! Hva du har gitt av deg selv som menneske,,,,,

Men var det verdt det kjære???

Igjen - takk for hva du har gjort for landet ditt - og takk for at du har en mann som Harald.....

Men i mitt ikke så stille sinn....

Var alle kampene for kjærlighet, respekt og plass i Livet - verdt det hele???

Nei....

Ingen kommentarer: