onsdag 15. august 2018

Mission Impossible - Fallout - INNFRIR

Men da jeg så den første i 1996 skrev jeg: "Mission Impossible? Excitement Impossible...."

Men tilbake til 2018....

Mission Impossible - Fallout har spektakulære scener og innhold som dessverre leter etter et manus..... Det blir litt for mange lettevinte tvister om hvem som bytter lojalitet...
Men shitt au... dette er actiongenrens svar på Mamma Mia-filmene; mao her skal vi la hjernen hvile og la coca cola`n og popcornet kjøre mens vi voksne gutta setter oss tilbake og nyter det som serveres foran oss...


Til min ytterst store overraskelse spilte Kristoffer Joner en Breivik-karakter.... jeg er ikke så kjent med hans cv, men har da sett flere filmer med ham....


Her imponerer han med et spilleregister som bare varer 5-6 minutter..... Skurkene senere i filmen blir bare glatte i forhold til hans onde smil og regnskappa ondskap mot godeste Tom.........

Nei seriøst... møter jeg deg noengang skal jeg virkelig gratulere deg.... JEG BLE STOLT av din prestasjon og dette minner kommer om Beatrice Straights Oscarsvinnende sammenbrudd fra Network i 1976--- Den varte bare omlag 2-3 minutter....

 Men du er helt på linje og nivå med henne...


Damn boy..... du kan spille!!!!


Scenene fra Preikestolen er ikke mindre enn magnifike; aldri og ALDRI kunne vi ha filmet dette og på DETTE nivået her hjemme..... Vi har det bare ikke i oss(eller ressursene---- case closed)


Igjen ble Jahre ytterst stolt.....


Solomon Lane karakteren ble fra første øyekast tidlig assosiert med Charles Manson som døde ifjor....Jeg tenkte lenge at jeg muligens var farfetched.... helt til han kastet et rep over en bjelke og prøvde å kvele Benji.... Det var jo nettopp det Manson-famillien gjorde med Sharon Tate i 1969.
Så det er tydelig manusforfattere har kost seg med tragiske mytiske hendelser som har rammet både Norge og California...


Men sant skal sies... manuset er tynt og er enig med Tore Moe at en har sett bedre installasjoner fra denne franchisen....

Men igjen.... skal du imponeres og som nordmann gå ut av salen - stolt som en hane,,,,

DA er denne filmen for deg:-)))

Men en burde vel ikke helt glemme hentydningene her.... 


Tom burde blir frontfigur for SATS--- maken til løping skal en lete lenge etter.... men kanskje du skulle begynne å løpe etter roller med mere kjøtt på? Alderen når oss alle.... og du kan spille når du vil....

 

Ingen kommentarer: