torsdag 11. august 2011

DU TAR FEIL STABSSJEF JOHAN FREDRIKSEN VED OSLO POLITIDISTRIKT!

Tror du at Norge er det eneste "åpne demokratiet" i verden?

Jeg ble mildt sagt sjokkert da jeg hørte dine uttalelser på Dagsrevyen 9. august d.å.

Som den siste uttalelse om politiets håndtering av terroren(hvor spørsmålstegn ved politiets handlekraft og effektivitet når det gjaldt å komme ungdommene raskt til unnsetning, skape rask ro og orden i Oslos gater OG sikre våre "nasjonale bygninger" som Storting, Slott og NRK ble stilt) 22 juli avsluttet du slik:

"Vi lever i et demokrati, i et åpent samfunn og det betyr at man har ressurser som er tilpasset det! Hadde man hatt ressurser til å sette på alle tenkelige gjøremål i initialfasen her, så hadde vi levd i et TOTALITÆRT samfunn og det gjør vi altså ikke!!"

Det er her jeg setter foten ned!!

Å sikre, redde og beskytte sivile, bygninger og stat er politiets, sikkerhetspolitiets og militærets oppgave!!! Det å tenke ut mulige terrormål - ta sikte for katatrofe og terrormål - det å tenke ut løsninger da - DET er oppgaven deres!!

Vi bor i et langstrakt land! Det må aldri glemmes! Vi kjenner vår natur og de utfordringer den besitter....... Krise-  og terrorenheter må være stasjonert slik at en får hjelp utover det ganske land på relativt kort tid! Ikke la slike dødstall komme igjen! Ta oppgaven deres på alvor!

Jeg bor i Oslo sentrum og i år smalt det ei "bombe" i Homansbyen i rumjula rett ved der jeg bor; en mann ble skutt på kloss hold på Bislett i sommer og så har vi 22. juli...  IKKE kom å fortell meg at vi skal føle trygghet når slike uttalelser kommer og at volden har øket i omfang!!

"Ja vi vil ha mer demokrati og åpenhet! Men vi skal ikke være naive!" Stoltenberg rett etter terroren.

NEI det SKAL VI IKKE! 

Men dere har et ansvar på å ta VARE på oss!!  Det gjør meg ingenting om dere går rundt med våpen i gatene - tror det vil skape trygghet! Vi kan aldri mer ha tanken "at det kan ikke skje hos oss".... Som samfunn har vi ikke lov til det!

Jeg er mektig irritert over av vi tror vi har et bedre demokrati enn andre! Vi må slå ned på den selvgode tonen!

Hvordan i all verden kan du Fredriksen si at land som tenker langsiktig, har sine planer og UTRETTER dem ved kriser - har totalitære styrer??? Hvordan tør du???

Jeg vil ha frihetsfølelsen og tryggheten tilbake i min kjære by!!!



Ingen kommentarer: