mandag 4. april 2016

Stortingsrepresentanter krever åpenhet om konge-penger

Skulle bare mangle! Jeg må si jeg bare rister på hodet at så mange er så tilhenger av denne institusjonen..... Men MITT hovedargument mot Monarkiet er at protagonistene selv skal få slippe å vokse opp til en rolle som er utdelt mens de lå i magen....

Det er jo direkte pinlig at et menneske skal stå til rette for storting og regjering når han eller hun vil velge ektemake.... At de ikke fritt kan velge en utdannelse, få lov til å vokse opp uten at paparazzienes ildkuler hagle...r eller at alle har en mening om dem.... Hvor er menneskerettighetene her???

Og vi ser debatten begynner å rase mer og mer! Hvilke tanker må ikke arve-prinsesse Ingrid Alexandra ha omkring dette? Dette er noe hun dessverre vil møtte møte og tenke igjennom...
Som 12-åring skulle hun hatt helt andre ting å bryne seg på; sin første forelskelse; pugge til tentamen; begynne å fundere på hva hun ville bli som voksen.... begynne kanskje å engasjere seg politisk... ha noen tenåringsutbrudd og farge eller klippe håret så mamma og pappa får nervesammenbrudd...
Dessverre Ingrid Alexandra.... Dette får du aldri oppleve! Det har "vi" bestemt! Du skal stå der som en representant og institusjon for Vårt Land! Du skal pryde postkort og smile non-stop i alle sammenhenger..... Du skal si de rette tingene til den rette tid.... Du er vår eiendom, ja noen mener du ER Norge utad......

Stakkars jente!

Jeg ville aldri latt mitt barn bli utsatt for en slik belastning! Jaja det er jo lett for meg å si - jeg ser den, men vi er i en prosess hvor faktisk Den Kongelige Folkelighet har blitt bare fjernere og fjernere....

Og der ER synd at Det Kongelige Hoff og våre styresmakter hemmeligholder informasjon...... Det skaper ikke akkurat tillit  http://www.dagbladet.no/2016/04/04/nyheter/kongehuset/kongemakta/innenriks/politikk/43736633/

Ingen kommentarer: